Telefonfrustration

Glömde säga att målarna ringde igår och berättade att de kommer hit och målar den 28/6 om inte förr. Halleluja!! Det är tur att det finns vissa positiva saker ändå. Telia är inte en sådan. Efter att jag med spänd förväntan åkte hem efter jobbet idag för att se om den s.k. värdehandlingen hade kommit så var det bara för att konstatera att den inte låg i brevlådan idag heller. Visserligen misstänkte jag att posten inte kommit ännu för klockan är "bara" tre. De är så sena nu för tiden.
Nu får det vara nog. Nu har jag varit utan telefon sen i måndags. Körde in och var rätt laddad. Fick en kölapp med 104 och de var bara på 88. Att det är kö på Telia är inte ovanligt och då vet man att nästan varje nummer tar ca 15 min i snitt. Milde himmel! Som väl var hade nog en del misströstat och gått iväg för det tog nog bara tre kvart innan det var min tur. Fick en expedit som jag känner sen förr. Berättade mitt dilemma och inte heller hon begrep varför jag inte fått detta brev. Hon kollade men såg inget och bad att de skulle får ringa upp från supporten. Jaha? Och vart ska de ringa? Har du ingen mobil frågar hon. Jo, det har jag men varför förutsätter alla att man har det? Vill du att de ringer idag eller? Det tror fasen, jag vill att de ringer NU! De skulle ringa inom en timma. Suck, jag blir så matt.
Körde hem och klockan var nu snart halv fem. Visst de ringde efter ca 20 min. Vad kan jag hjälpa dej med säger den vänliga kvinnan i andra änden. Jag berättar och hon säger att jag ska få en kod av henne. Bara så där? Ja. Men värdehandlingarna då och varför säger man att det är fel på området där jag bor? Nja, hon förstod inte varför jag inte fått värdehandlingarna och hon kunde se att det är problem där jag bor. På frågan om jag blir kompenserad för detta så säger hon ja. Hon ber mej vänta för hon vill höra med andra kollegor om varför jag inte fått värdehandlingarna. Helt plötsligt säger det IT-ärende, du är nummer 4 i kön. Vad i h-e gör de nu. Till slut fick jag prata med IT-supporten och än en gång framför jag min undran om värdehandlingarna. Svaret jag får är att "det behöver du inte"!! Jag var nära att ramla ihop. Jag läste högt för henne om vad som står på lappen och inte bara där utan det är samma i instruktionerna för installationen. Hon kan inte förstå varför man skickat ut gamla lappar för de gäller inte längre. Stackars människa, hon fick ta all skit av mej för fem dagar. Jag tyckte de kunde informera sin personal om detta också för alla står lika frågande och har ingen aning. Tyvärr kan hon inte skicka nån att installera detta nu, när jag ber henne om detta som kompensation. Det begriper väl jag med, men jag är så arg. Hon förklarar hur jag ska koppla in telefonen med sladdarna men det vet jag ju. Det är inte problemet! Internet då, det skulle vara så enkelt, det klarar du säger hon. Efter att jag fått reda på vart jag ska ringa om det inte funkar lägger jag på luren. Fan också!

Det är bara att ge sig på skiten. Bort med router och gammal ZyXEL, nätverkskablar, förlängningssladdar, eldosor m.m.
In med teleuttagets tre kablar i Gatewayen och sen en eldosa till den också. Så var telefonen inne. Var det inte mer?
Kunde ta upp till en halvtimme sa hon. Nu har det gått några timmar men ingen telefon fungerar. (Det  är ju problem i området). Vem bryr sig längre.

Datorn då, in med nätverkskabel i Gatewayen och i datorn. Anslut till nytt nätverk Thompson. Skriv in din PIN-KOD. Jaha??!! Det är detta fantastiska nummer jag väntat på i en vecka, som nu står på under sidan av gatewayen och som jag haft framför näsan hela tiden. Skrev in det och det funkar. Tar ut nätverkssladden och det funkar fortfarande. Tänka sig, så enkelt det var. 

Tycker ni att jag ska felanmäla telefonen? Vi får se. Jag tror jag skiter i det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0